fredag 4. april 2014

Jentete hentesett?

Da jeg ble gravid gikk jeg med en gang på jakt etter et passende hentesett. Siden vi ikke ville vite kjønn måtte jeg finne noe som passet begge og valgte hvit farge. Da jeg var ferdig med strikkingen innså jeg at det ble alt for feminint, kanskje på grunn av heklekantene? Det ble et fint sett til jente, men jeg har helgardert meg og det kommer et sett i blått på bloggen om ikke lenge. Jeg brukte totalt 250 gram garn og har hele to nøster igjen. Kanskje jeg burde strikke et par sokker også?

Mønster: Dale baby nr 27703
Garn: Dale Baby ull 0020
Str: 0-2 mnd
Pinner: 2 og 2 1/2
Heklenål: 2
Gram: 246

28 kommentarer:

  1. Det var et nydelig sett, koselig å strikke til de små :)

    SvarSlett
  2. Sukk...helt nydelig :-)

    SvarSlett
  3. Nydelig sett, men det ble litt jentete ja:) Sokker til blir jo prikken over i'en :)

    SvarSlett
  4. Gratulerer med baby i magen! Det var et nydelig sett du hadde strikket :) Hvis jeg skulle sette fingen på noe som var jentete med settet, så ville jeg sagt kysen. Føler den type lue er veldig jentete. Ellers så synes jeg at settet passer til både jente og gutt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg er nok enig i at kysen er veldig jentete:)

      Slett
  5. Nydelig lite hentesett! Er enig med Strikkehulen, bare ved å endre luen/lage ny lue som er mer maskulin kan du godt bruke settet på gutt. Eventuelt gi ham en blå smokk, så skjønner alle om det er gutt eller jente :-) Lykke til med de siste ukene av svangerskapet!

    SvarSlett
  6. Det var mange masker på tynne pinner og et flott resultat. Nydelig sett! Det må jo tas i bruk! Formen på lua er vel typisk for jenteluer, jakka og buksa syns jeg passer til gutt også :)

    SvarSlett
  7. For et nydelig sett du har strikka!! Er enig med andre her at det er mest luen som er "jentete". Det blir jo spennende å se hvilket kjønn det blir og hva du får brukt;) Jeg tror ikke jeg hadde hatt tålmodighet til å vente så lenge med å vite det.

    Ha en flott helg!

    SvarSlett
  8. Utrolig nydelig sett! Likte særlig godt buksa! Men kan godt skjønne at du synes det blir for feminint. Blir spennende å se guttesettet også!

    SvarSlett
  9. Nydelig sett du har strikket. Er imponert over at du strikker to.

    SvarSlett
  10. Det var et alldeles nydelig sett, Kirsti! Ha en fortsatt god helg hos deg!

    SvarSlett
  11. Det settet var helt nydelig! Jeg har også en liten i magen og lett lenge etter det 'perfekte' hentesettet, og det er jo dette :-) Dette skal på pinnene så fort teppet jeg holder på med er ferdig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hygglig kommentar! :) Sjekk også ut dette settet i hvitt: http://www.ravelry.com/patterns/library/take-me-home. Lykke til med den lille i magen!

      Slett
  12. Nydelig sett. Jeg synes nesten alltid hentesett blir jentete, jeg, med mindre de er strikket i blått.
    Men tenk, hvis du ikke får brukt dette settet denne gangen, så er det vel ingenting i veien for at du kan få bruk for det ved en senere anledning? :)

    SvarSlett
  13. Så lekkert! Jeg har nok ikke tålmodighet til to hentesett jeg heller, hos meg hadde det blitt kyse til jente og en enkel luemodell til gutt:) Kanskje blå knapper?? Ikke lenge igjen til du vet hvilket sett du skal bruke nå… ;)

    SvarSlett
  14. Åå det mønsteret er så fint. Har en venninne som har strikket tre babytepper med det mønsteret og de er så fine. Syns det kan brukes på gutt også, men enig om en enkel luemodell til gutt.
    god helg

    SvarSlett
  15. Nydelig sett som godt kan brukes til både jente og gutt, synes jeg.

    SvarSlett
  16. Et veldig vakkert sett, og enig med Timotei, jeg synes det passer til både gutt og jente!

    SvarSlett
  17. Eg tykkjer eigentleg at dei fleste hentesett er jentete, mange har jo holmønster og det gir det ofte eit litt jentete preg. Men så små plagg som dette er jo berre herleg å strikke, så det gjer vel ingenting at du må strikke eitt ekstra? ;)

    SvarSlett
  18. Gratulerer med snart baby! Det har jeg ikke fått med meg, men så koselig! Hentesettet var nydelig, men er enig med deg i at det er litt jentete. Men så utrolig mye fint du har sydd til babyen. Skulle virkelig ønske jeg kunne sy. Da skulle jeg produsert mye barneklær:-)

    SvarSlett
  19. Fantastisk nydelig var det uansett! Heldig den som får bruke det <3

    SvarSlett
  20. Nydelig hentesett du har strikket!! :-)

    SvarSlett
  21. Synes settet er nydelig! Du er såååå flink til å strikke:-)

    SvarSlett
  22. Så mye nyyydelig du strikker, skikkelig kvalitetsarbeid! Alt er like vakkert. Moro å se, for det finnes så mye som ikke er pent i det hele tatt. Er så imponert over at du har tid og ork til alt dette med en helig liten krabat i huset. Ikke glem å kos deg, de vokser så altfor fort!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det meste ble laget før Noah ble født, så vi får mye tid til å nyte hverandre:)

      Slett
  23. hola, como puedo conseguir el patrón? No lo encontré en la pagina de dale garn

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...